lørdag 2. mai 2009

Jeg har sagt det før...

Men jeg må bare si det igjen...

Det er vel ikke så viktig hvem vi elsker...
Det som er viktig er at vi elsker...
Og at vi er så heldige at vi får oppleve kjærlighet...

Det irriterer meg og gjør meg trist og lei, at enkelte mennesker mener at jeg ikke fortjener eller har rett til den samme kjærligheten de opplever selv...
De er lissom bedre enn meg...

Og hvorfor...?

Fordi jeg er bifil...
Og akkurat nå sammen med en jente...
Det som er grusomt er at mennesker mener at kjærligheten mellom to jenter eller to gutter ikke er like mye verd som heterofil kjærlighet...

Jeg har en datter, som har en far som ikke er interesert i å treffe sitt eget barn...
Ingen har noen gang snakket dritt til meg fordi jeg er enslig mor...
Men så ble jeg homofil enslig mor, når jeg kom ut...
Og så traff jeg en jente og ble homofil samboer med ett barn...

Og plutselig...I stedet for at jeg får skryt for at jeg er en sterk mor som tar alt ansvar alene, så får jeg stadig slengt avisoppslag trynet om at jeg ødelegger barnet mitt og at hun kommer til å bli handikappet...
Altså, ærlig talt...Vi som er homofile får kjeft, for de samme tingene en heterofil person kan få skryt for!

Folk har hengt seg opp, de ser ikke forbi homofilien...
Lukk opp øya, people...
Jeg er akkurat som dere...

Samtidig føler jeg meg heldig... <3
Jeg har fantastiske venner og familie...
Som støtter meg og forstår at Renate er Renate, og den de alltid har kjent...
De er glade på mine vegne, og elsker meg for den jeg er...
Og jeg elsker alle dere også... <3

6 kommentarer:

  1. Jeg er så innmari enig med deg! Det er for meg totalt uforståelig hvorfor det skal ha noe å si for folk hvilket kjønn noen andre måtte være glad i! Du kan være glad i Caroline, jeg i Merete, Linn i Jeanett, hvem som helst i hvem som helst og jeg er akkurat like glad på deres vegne uansett. Og jeg syns faktisk alle andre burde tenke som oss, for det er det eneste logiske. Hehe;-) KJÆRLIGHETEN ER STØRST AV ALT!

    SvarSlett
  2. Akkurat!!
    Kjærligheten er det viktigste...Uansett hvem som "utfører" kjærligheten :p
    Går det an å si det sånn??
    Pytt, jeg gjørre :)

    SvarSlett
  3. så bra du har skrevet Renate!!
    Hvorfor skal man ikke få elske den man vil?
    Vi får prøve å gjøre verden til et mer tolerant sted,og samtidig lukke øynene for de som sliter med å få skylappene sine vekk...
    Imens skal alle de som er "annerledes" kose seg så mye som de kan!!
    Snusfornuftige,sneversynte mennesker blir man aldri kvitt...

    SvarSlett
  4. Så fint skrevet Renate=)
    Er så enig i det du skriver.. Man må ha lov til å elske uansett om man elsker en gutt eller jente... Om du elsker en jente så er du uansett den Renate jeg alltid har kjent..
    Eneste forskjellen på deg nå er at du er mer lykkelig å stråler=) og ingen ting er vel beder enn det=)
    Klem Fra Kine E K

    SvarSlett
  5. sier meg veldig enig i dette, trist når enkelte folk skal si sånn. ble forresten litt rørt av innlegget ditt,veldig godt skrevet må jeg si:) det viktigste av alt er kjærligheten Renate!
    bare stå på:)

    SvarSlett

Hyggelige tilbakemeldinger...